Wij zijn op zoek naar een medewerker klantendienst B2B e Vilvoorde voor een bedrijf, leverancier van electriciteit, gas en mazout.
Jouw taken:
Je beantwoordt telefonisch en schriftelijk (e-mail, WhatsApp, chat, ...) vragen van klanten en informeert hen over onze verschillende energieproducten (elektriciteit, gas), over onze dienstverlening, over hun facturen, e.a.
Je verwerkt de nodige gegevens administratief
Je behandelt klachten, reikt oplossingen aan en zorgt voor opvolging naar andere diensten
Je belt ook zelf klanten om hen te informeren over hoe hun vraag opgelost wordt en informeert hen verder over promoties, specifieke producten (cross-selling, up-selling, ...)
Flexibel uurrooster volgens planning van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18u
Jouw profiel
Je bent klantvriendelijk, sterk empathisch en beschikt tegelijk ben je ook commercieel ingesteld.
Je communiceert vlot en verzorgd, zowel mondeling als schriftelijk.
Je hebt een handel- en denkniveau op bachelor niveau.
Je hebt reeds een eerste ervaring in inside sales of andere commerciële binnendienst.
Je bent flexibel in je manier van werken : vlot switchen tussen allerlei taken schrikt je niet af.
Je houdt van samenwerking en draagt actief bij tot een fijne teamspirit.
Je ontvangt graag feedback van collega's en geeft hen ook gemakkelijk feedback om beter te kunnen functioneren en elkaar te helpen groeien: respect, een vleugje tact en diplomatie zijn jou niet vreemd.
Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en een goede kennis Frans.
Klanten of leveranciers opvolgen
Oplossingen voorstellen in geval van problemen (levering, garantie, reglement, ...)
Klanten: Bedrijven
Klanten: Groothandel
Telefonische oproepen ontvangen
Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)
Kostenramingen opstellen
Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)
Met de klant onderhandelen over de voorwaarden van de verkoopovereenkomst
De internetsite van het bedrijf opvolgen (commerciële informatie, ...)
Bestellingen registreren
Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
De klant of de verkoper erover inlichten
Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, ...) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, ...)
De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)
Klanten: Kleinhandelaars
Klanten: Overheden, administratie
Klanten: Ondernemingsraden
Klanten: Key accounts
Administratieve of commerciële activiteiten uitvoeren in een internationale context
Klanten: Groepen, grote ondernemingen
Klanten: Kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's)
Aanbod
Je start met een intensieve training, gevolgd door continue coaching op het terrein.
Je wordt omringd door behulpzame en ervaren collega's waarbij je eveneens geregeld samenwerkt met de andere diensten
Je kan op langere termijn en in functie van je competenties en interesses vanuit deze functie doorgroeien naar andere teams in de Customer Service, commercieel, coach, B2B, ...
Aantrekkelijk salarispakket inclusief maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, voordelen op Octa+ producten, bonussysteem, cafetariaplan en mobiliteitsvoorzieningen.